Портал на Пациента

НЕ СИ САМ!

Изключително е важна ролята на лекаря за информираността на пациента

„Един от най-важните въпроси е как да отделим вярната информация от фалшивата и как да насочим пациента да достигне до нея. Изключително е важна ролята на лекаря в този процес. За съжаление обаче комуникацията между лекар и пациент се загуби някъде в прехода, както и взаимното уважение“. Това каза Мария Силяновска от Сдружение на засегнатите от заболявания на щитовидната жлеза (ВИОМ) по време на представянето на новата онлайн платформа за информираност за най-разпространените социално значими заболявания „Портал на пациента“.

По думите й пациентът помни едва 50% от това, което му е казано в лекарския кабинет. „Тогава пациентът се обръща към интернет. Затова той трябва да знае къде да намери точната информация. Тя трябва е базирана на медицинска информация, да отразява най-новото в медицината и да е написана на достъпен език“, каза още Силяновска.

Проф. д-р Невена Цачева от Българското академично дружество по трудова медицина обърна внимание на високия риск при работещите в системата на здравеопазването у нас.

„Висок е рискът на работещите в здравеопазването у нас. Той е свързан с насилие, травми, социалнозначими заболявания, смъртни инциденти. Причините за трудовите злополуки в България са биологичните агенти, от които най-застрашени са лекарите и медицинските сестри , сред които водеща е туберкулозната бактерия, физически фактори – шума, радиацията, микроклимата, нападения в и извън болницата, претоварване и психическа преумора“, каза проф. Цачева като подчерта, че тази информация също трябва да намери мястото си на информационния портал.

Източник: Zdrave.net

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ